Cara mudah buat iklan adsense link dengan post

Februari 15, 2017
Cara mudah buat iklan adsense link dengan post


Cara mudah buat iklan adsense link dengan post | Biasa tak korang tengok, ada blog yang iklan adsense dia link dengan keyword yang digunakan dalam post mereka? Iklan yang keluar hanyalah jenis perkataan dan bukannya gambar seperti kebanyakkan iklan adsense yang lain? Ahha! Iklan itu adalah jenis iklan Link ads adsense. Jadinya, hari ini aku nak kongsikan dengan korang, tutorial mudah buat iklan adsense link dengan post!

Ok. Langkah pertama yang korang perlu buat adalah, login ke dalam akaun adsense korang.

Langkah seterusnya adalah, pergi pada bahagian My ads *ada pada bahagian kiri* dan kemudian klik pada bahagian +New ad unit * ada pada bahagian atas sekali. Jelas kan setakat ini? Mudah je.

Orait. Langkah seterusnya adalah, klik pada bahagian Teks & display ads. Jangan klik pada Matched content tu pula. Nanti jadi macam ni:

Ok. Sama macam kita buat iklan adsense yang lain, untuk buat iklan adsense link dengan post ni kita Cuma perlu klik pada bahagian recommended tu dan pilih pada bahagian Link ads. Dan selepas itu semua perkara lain adalah sama. Ahah! Mudah kan?

Lepas dah setting semua mengikut keselesaan korang, korang save dan gunakan code yang diberikan pada blog korang. ahha! dah siap! Muda, cepat dan banyak income, eh! Hahaha. selamat mencuba ya!

7 ulasan:

  1. Menarik ni kalau ada adsense haihhh. sabar syed sabar haha.

    BalasPadam
  2. Blur kejab..... Tak perasan pula tang part nie

    BalasPadam
  3. OOo..nanti ada masa nieyl nak try laaa...:)

    BalasPadam
  4. Nice tips, tapi saya masih belum diluluskan lagi... masih menunggu...

    BalasPadam
  5. Terima kasih tips tuan. Akan dipraktikkan

    BalasPadam

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.