Blog reviews : Fyqah Ismail

November 17, 2015
Fyqah Ismail

Blog reviews : Fyqah Ismail. Hmm, emosi aku terganggu dalam sehari dua ni. Jadinya, tak boleh nak betul-betul fokus dekat blog. Tapi, bila fikir balik, masa yang aku akan ambil untuk siapkan blog reviews akan jadi lama, kenalah aku teruskan juga dan paksa diri ini untuk siapkan juga. Hari ini aku nak cerita pula pasal blog ceritera si gadis kampung.



Blog yang comel dan simple. Ada background bunga-bunga dekat belakang. Dan tak lupa juga animation gadis bersama gula-gula di bahagian kanan blog. Hehehe. Nampak comel. Aku suka dengan ayat ini:


"Bila pengorbanan kita tidak dihargai, jangan bersedih. Ingat semua benda kita buat kerana Allah bukan kerana org lain :) "

Sungguh memberi makna ayat-ayat ini pada aku. 1 yang aku suka bila aku blogwalking adalah, bilamana aku terjumpa dan terbaca dengan ayat-ayat yang hebat seperti di atas! Betul apa yang fyqah cakap, setiap apa yang kita lakukan di atas bumi ini, hanyalah untuk Allah dan bukan kerana orang lain. Faham dan cuba selami ayat ini betul-betul ya!

Hmm, kalau tengok pada blog ni, macam dah lama tak update je? Last post adalah pada bulan November 2014. Uish, lama kan? Tapi kena faham juga, Pemilik blog ini adalah pelajar sepenuh masa, jadinya, pasti sibuk dengan pengajiannya. Kan? Positive thinking. Hehehehe.

Aku cuba nak cari, apakah niche utama blog ini. Bila aku cuba nak belek-belek dekat blog archive, aku kurang nampak. Adoi! Minta maaf pada pemilik blog, warna yang kamu gunakan telah menyakitkan mata saya. Macam terlalu kabur. Kalau di "pekat"kan sedikit warna itu, rasanya lebih ok.

Tapi kalau baca pada last post beliau, macam cerita mengenai novel. Tapi aku kurang pasti, samada ianya adalah novel daripada penulis lain, ataupun ianya adalah idea asal pemilik blog. Jangan tak tahu ya, ada penulis blog yang mampu menghasilkan novel. Hebat kan?

Oklah, jom semua, kita ke blog Fyqah Ismail dekat http://fyqahismail.blogspot.my/. Boleh tambah kenalan dan bertukar-tukar pendapat. Tak rugi tau. hehehe.

1 ulasan:

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.