Warna khas untuk blog.

Warna khas untuk blog|tips blog|Artikel ni aku ada baca dekat blog otai HH. Katanya, perlu ada warna yang khusus untuk blog anda. Macam HH, rasanya ramai yang dah tahu, warna kegemarannya adalah oren. Kalau aku pulak, aku lebih senang dengan warna kelabu. Hehehehe.

Warna memainkan peranan yang sangat penting. Jika warna yang digunakan terlalu terang, peratus untuk seseorang pembaca itu untuk teruskan bacaan adalah sangat rendah. Kalau aku, aku kurang suka dengan warna cerah macam warna merah. Bukan aku tak suka pemilik blog tu ya. Sebabnya, mata aku akan jadi sakit bila terlalu lama fokus. Jadinya, belum habis baca, aku dah padam blog tu. Ish.

Dalam pemilihan template juga, aku sangat-sangat memandang kepada warna. Perlu ada warna khas untuk blogkan? Hehehe. Ada template yang cantik. Aku suka tapi warna pulak tak sesuai. Macam warna kuning. Aku suka warna kuning sebenarnya, sebab ia warna kemewahan, tapi bila dikaitkan dengan blog, terus aku jadi tak suka.

Kata bro HH juga, warna mampu mengingatkan seseorang kepada blog anda. Nampak tak hebatnya warna ni? Ia bukan sekadar menghiasi blog anda ya. Tapi janganlah nanti, korang buat blog korang warna warni macam pelangi. Dah lain rupanya nanti. Tapi kalau nak buat jugak, apa salahnya kan? Takde orang marah pun. Hehehe.

Jadim perlu ada warna khas untuk blog. Kalau blog ceritaejoy, aku lebih suka dengan warna kelabu. Bagaimana pula dengan blog korang?

Haffizul Iskandar.

Tiada ulasan:

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.