Perhitungan Election 2016 di antara Donald trump & Hillary Clinton.

November 09, 2016
Election 2016 di antara Donald trump & Hillary Clinton

Perhitungan Election 2016 di antara Donald trump & Hillary Clinton | Wah! Betul punya hebat United states Election 2016 kali ni. Sebabnya, hampir kesemua rakan-rakan aku bercerita pasal benda ni. Selain isu keagamaan yang dimainkan trump, isu sumber kewangan Hillary Clinton juga memainkan peranan yang penting dalam pemilihan presiden kali ini. Kalau tengok pada election result 2016 USA ketika ini, Donald trump telah mendahului.

The Canadian immigration site mengalami gangguan teruk!

Hari ini, laman web imigresen Kanada mengalami ganguan yang sangat teruk kerana dikabarkan ramai orang memilih untuk meninggalkan US! Laman web rasmi untuk 'Citizenship and Immigration Canada' telah pun berhenti beroperasi kerana peningkatan berkali-kali ganda permohonan untuk kemasukkan ke negara tersebut!

Laman web Kanada biasanya akan menawarkan 2 permohonan, samada untuk tinggal di negara tersebut atau untuk menjadi warganegara Canada. Tetapi apabila ramai yang melawat laman web tersebut hari ini, hanya dapat melihat loading page yang terlalu lama dan lansung tiada akses ke laman web tersebut.

Donald trump dilihat bakal memenangi election 2016 USA dan menjadi new president of the United States sekaligus membawa kepada kebimbangan besar di kalangan pihak lawan. Tekanan yang sama untuk meninggalkan negara ini dilihat berikutan pilihan raya umum di UK dan undi Brexit - isu bahawa Kesatuan Eropah sedang berpotensi menyelesaikan dengan membenarkan orang ramai untuk menyimpan kewarganegaraan mereka di Eropah.


Canada kini aktif menerima pelarian dari pelbagai negara dalam beberapa bulan kebelakangan ini. Kerajaan negara tersebut telah menjalankan kempen untuk mengalu-alukan orang yang melarikan diri dari perang di Syria, misalnya, dan telah dipuji kerana begitu mesra dalam menerima pelarian dari pelbagai negara di seluruh dunia.

Tiada ulasan:

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.