Koleksi gambar Supermoon yang berjaya di ambil seluruh dunia.

November 15, 2016
Supermoon pictures worldwide

Koleksi gambar Supermoon yang berjaya di ambil seluruh dunia | Mesti ramai yang tertunggu-tunggu fenomena Supermoon semalam kan? Aku pun di antara yang “teruja” nak tengok. Namun, atas faktor cuaca *hujan* keterujaan aku terganggu. Apa pun, fenomena ini bukanlah 1 sambutan sebenarnya. Cuma, disebabkan ianya hanya terjadi sekali selama berpuluh tahun, Supermoon adalah sesuatu yang hebat! Baiklah, hari ini, aku kongsikan gambar-gambar Supermoon yang berjaya di ambil dari seluruh pelusuk dunia *Supermoon pictures worldwide*.

Baiklah, sebelum aku kongsikan koleksi gambar Supermoon ni, jom kita ambil tahu sedikit info mengenainya. Kenapa Supermoon? Ia mendapat gelaran daripada fenomena bulan yang kelihatan lebih besar daripada biasa. Ini adalah kerana, kedudukan bulan kira-kira 221.524 batu berbanding 238.900 batu dari Bumi. Istilah Supermoon ini sebenarnya adalah istilah rekaan dan tidak ada dalam mana-mana istilah astronomi.

Mengikut info, kali terakhir fenomena ini terjadi adalah pada bulan januari tahun 1948. Dan semalam fenomena supermoon ini berlaku. Dan mengikut perkiraan, supermoon akan terjadi lagi pada tahun 2034. Namun bulan ketika itu tidaklah sebesar semalam. Oklah, cukup penerangan ringkas setakat itu, bagi mereka *termasuk aku* yang tak dapat lihat supermoon semalam, jom layan gambar-gambar supermoon yang berjaya di ambil dari seluruh dunia *Supermoon pictures worldwide*.

Glastonbury, Britain supermoon

Glastonbury, Britain

london eye supermoon

London Eye wheel

london supermoon

London.

Manhattan Bridge, New York supermoon

Manhattan Bridge, New York

United States Capitol dome in Washington supermoon

United States Capitol dome in Washington

historical Galata Tower in Istanbul, Turkey supermoon

historical Galata Tower in Istanbul, Turkey

Sydney Harbour Bridge Climb supermoon

Sydney Harbour Bridge Climb

Beijing china supermoon

Beijing

3 ulasan:

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.