Senarai lokasi unik dalam dunia yang perlu ada dalam travel list anda!

Oktober 16, 2016
Senarai lokasi unik dalam dunia yang perlu ada dalam travel list

Senarai lokasi unik dalam dunia yang perlu ada dalam travel list anda! | Baiklah. Mungkin ada dalam kalangan kita yang masih belum tahu beberapa lokasi unik di dalam dunia. Senarai lokasi unik ini mungkin boleh dijadikan sebagai travel list anda pada masa mendatang. Aku sendiri pun tertarik apabila mengetahui adanya lokasi-lokasi yang cantik dan menarik seperti ini. Semoga berkesempatan untuk travel ke sana 1 hari nanti! Ayuh! Travel around the world!

Aku senaraikan secara ringkas lokasi unik ini dan aktiviti yang boleh dilakukan di sana. Sekiranya anda sampai ke mana-mana negara yang aku senaraikan disini, mungkin boleh dipertimbangkan untuk sampai ke lokasi ini dan melakukan aktiviti yang ada. ok?

Surfing at Eisbach

A man-made river in Munich.

Aktiviti : Surfing di Eisbach, sungai kecil buatan manusia di taman Englischer Garten.

A rain forest in London

A rain forest in London.

Aktiviti : Minum petang di hutan hujan di tengah-tengah London di Conservatory Barbican.

Cottages in Japan

Cottages in Japan

Aktiviti : Adorable cottages di north-western Japan ini telah dibina semula dalam gaya seni bina "Gassho-zukuri". Seluruh kampung Shirakawago didaftarkan sebagai Tapak Warisan Dunia UNESCO.

A spring in Albania

A spring in Albania

Aktiviti : Perjalanan ke Daerah Sarandë Albania untuk melihat Syri i Kalter (The Blue Eye), sebuah mata air semulajadi cantik.

A cave in Vietnam

A cave in Vietnam

Aktiviti : Menjelajah Phong Nha Caves Vietnam, rangkaian luar biasa gua yang telah dinamakan sebagai Tapak Warisan Dunia UNESCO.

A volcano in Indonesia

A volcano in Indonesia

Aktiviti : Menawarkan pemandangan matahari terbenam yang menakjubkan bagi mereka yang bersedia untuk merancang perjalanan atau hiking ke puncak! Active Rinjani Volcano adalah sebuah pemandangan yang sangat indah dan mercu tanda di pulau Lombok di Indonesia.

An active volcano in Greece

An active volcano in Greece

Aktiviti : Mendaki dalam kawah gunung berapi yang aktif (jika anda berani) di Pulau Nisyros di Greece's Dodecanese. letusan gunung berapi terakhir adalah pada tahun 1888.

A grotto in Ontario

A grotto in Ontario

Aktiviti : Gua biru terang di Bruce Peninsula National Park di Ontario, Kanada.

A scenic drive in Romania

A scenic drive in Romania

Aktiviti : Pemanduan yang indah di sepanjang jalan pergunungan di Transfăgărășan road yang menghubungkan Transylvania dengan Wallachia.

An ice hotel in Quebec

An ice hotel in Quebec

Aktiviti : Menginap sebentar di dalam Ice Hotel yang dipasang setiap musim sejuk di Bandar Raya Quebec, Kanada.

A waterfall in Switzerland

A waterfall in Switzerland

The Staubbach waterfall in Switzerland.

A rock pool in Greece

A rock pool in Greece.

Aktiviti : Berenang di dalam translucent water of Giola, kolam batu semula jadi di kawasan Astris di Greek island of Thassos.

A road in Norway

A road in Norway

Aktiviti :  Memandu melepasi Jambatan Storseisundet yang membuat orang merasa seolah-olah mereka sedang memandu di langit.

A bridge in the Swiss Alps

A bridge in the Swiss Alps

Aktiviti : Berjalan di atas jambatan gantung terpanjang di Swiss Alps.

Tiada ulasan:

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.