Pengalaman pertama Shopping Online Di Ezbuy Malaysia.

September 19, 2016
www.ceritaejoy.com

Pengalaman pertama Shopping Online Di Ezbuy.My! | Aku sebenarnya tak suka shopping online ni. Aku lebih suka datang sendiri ke kedai dan tengok sendiri pakaian yang aku suka. Bila dah puas hati, baru aku akan beli. Walaubagaimanapun, ada juga masalah dekat situ! Susah nak jumpa apa yang aku nak! Haha. Ada seorang rakan kenalkan aku dengan laman web shopping online ni, Ezbuy.My!

Katanya kebanyakkan produk-produk yang ada di dalam laman web ini adalah daripada china! Wow!! Kenapa aku wow? Ala, kebanyakkan produk sedia ada yang berada dekat malaysia sekarang datangnya daripada sana. 

Pemborong daripada malaysia, beli secara borong dari sana, kemudian dijual di malaysia. Syarat nak beli dari china ni, kita kena beli borong. Tapi takkan kita nak beli borong kan? Siapa nak pakai? Ha! Dengan Ezbuy.My, kita tak perlu beli borong! Nak beli sehelai pun boleh! Dari china! Ha, percaya tak?



Pengalaman pertama Shopping Online Di Ezbuy Malaysia!


Berbalik semula pada ceritaejoy tadi. Bila dapat tahu ada satu laman web shopping online yang boleh beli direct dari china, apa lagi, singgah selalu lah! Hehe. Mula sekali, masuk ke laman web Ezbuy.My di : https://ezbuy.my

www.ceritaejoy.com

Kemudian akan terpapar la paparan seperti atas tu. Nampak tak bahagian All category sebelah kiri tu? Disebabkan aku suka beli baju atau seluar, haruslah pilih Men clothing kan. Orait! Click pada bahagian itu.



Bila dah masuk jer bahagian tu. Korang boleh pilih item apa yang korang nak ye. Macam aku, aku pilih Coats & Jackets! Nampak tak harga jaket kat gambar bawah ni? Eh? Murahkan??


www.ceritaejoy.com


Orait. Bila dah berkenan tu, pilih size, warna dan kuantiti. kalau nak beli banyak pun boleh, hehehe. Kemudian Add To Chart. Ha, korang nampak tak perkataan Prime dekat bawah tu? Apa benda tu?

Ok, Prime adalah Penghantaran tidak Terhad tanpa mengira saiz bungkusan, berat dan kuantiti. Pendek kata, segala kos penghantaran cuma RM8.80!! Lagi wow kan! Biasa kita dengar cas kos penghantaran pembelian dari luar negara ni tinggi! Ok, macam mana nak dapatkan tawaran penjimatan kos penghantaran ni?

Caranya adalah, klik pada link ini : http://marketing.ezbuy.my/prime_land/

Bila dah buat pilihan, klik pada Check Out pada bahagian kanan tu. Akan keluarlah paparan seperti ini:

www.ceritaejoy.com

Selepas itu ikut arahan yang diberikan. Sama seperti proses pembelian online yang lain. Perlu berikan alamat rumah dan lakukan pembayaran. Murah, cepat & mudah shopping online dekat Ezbuy.My ni! hehehe.


Psttt!! Ni aku nak beritahu, yang sebenarnya, kita masih boleh dapat diskaun tau kalau shopping dekat Ezbuy.My ni! Caranya? Baca dengan teliti ya! hehe.

1. Korang boleh dapatkan 15% off shipping fee! Caranya, bila Checkout, masukkan Code ini : ezfriend15

2. Korang boleh dapatkan Voucher Sebanyak RM15 untuk beli belah di Ezbuy.My. Caranya? Hanya dengan register di  http://bit.ly/EzbuyRM15

3. Korang boleh gunakan pek percubaan Prime! Wah, best ni! Dan ianya cuma terhad kepada 1st 100 Daily Register sahaja. Cara untuk mendapatkan pek Percubaan ini adalah dengan klik di : https://goo.gl/7eXgQs

Orait! Memandangkan ini adalah Pengalaman pertama Shopping Online Di Ezbuy Malaysia. Perasaan teruja tu memang kuat! Yelah, sebelum ni dengar cakap orang je, kali ni kita pula buat. hehehe. Bila dah dapat nanti, bolehlah cerita lagi dekat blog ceritaejoy ni! hehe. korang pun, Jom lah shopping dekat Ezbuy! Banyak tawaran menarik ni! hehehe.

5 ulasan:

  1. Belom pernah lagi beli kat ezbuy ni..
    Banyaknya barang dia.. :D

    BalasPadam
  2. Terjebak jugak dekat ezbuy. Happy shopping

    BalasPadam
  3. Kalau brng dah smpai kat warehouse di mlysia pastu brng akn dhntar guna kurier servis apa ek? Kita boleh pilih sndri kurier servis atau mreka yg tentukan?? Hehe.. sbnarnya sy newbie kt ezbuy ni😆

    BalasPadam

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.