Genius: Kelebihan Atau Boleh DiPelajari?


Genius: Kelebihan Atau Boleh Dipelajari?. Assalamualaikum dan selamat pagi. Manusia genius. Terdapat ramai Manusia Genius Di Dunia. Namun fokus aku kali ini adalah, manusia genius yang berjaya dan kaya raya. Ya! Ada manusia genius yang hanya pintar pada pemikiran mereka namun mundur di dalam kehidupan. Ianya mungkin diakibatkan oleh kepintaran maksima yang di miliki mereka.

Orait. Persoalan aku sekarang adalah, pemikiran genius ini adalah satu kelebihan atau ianya boleh dipelajari? Kenapa aku berfikiran seperti ini? Baik. Ada segelintir daripada kita, yang dulunya adalah manusia biasa. Namun, selepas mempelajari sesuatu, mereka tiba-tiba berubah menjadi manusia luar biasa. Manusia dengan kuasa luar biasa!


Fokus aku adalah di dalam kewangan. Mereka yang dahulunya, berniaga kecil-kecilan, tiba-tiba berubah menjadi seorang pemilik perniagaan yang besar! Hanya dengan perkongsian ilmu daripada mereka yang pintar. Ini menunjukkan bahawa, pemikiran genius itu tidak mutlak kepada seseorang. Dalam erti kata lainnya, manusia yang lahir sebagai biasa-biasa, mampu menjadi manusia luar biasa hanya dengan mempelajarinya!

Persoalan sekarang yang timbul adalah, bagaimana untuk mengasah pemikiran genius ini? Dengan siapa? Apa yang perlu dilakukan? Pelbagai persoalan yang timbul di dalam hati dan naluri aku ketika ini. Sesiapa pun, jika di tanya, pasti mahu menjadi manusia luar biasa. Ianya 1 konsep pemikiran yang luas. Namun pada aku, aku ingin menjadi manusia luar biasa dari segi kewangan.

Orait. Aku sekarang lebih terarah kepada jana pendapatan secara atas talian. Bila aku sebut saja pasal buat duit online ni, pasti ada yang kongsikan Cara Mudah Jadi Kaya Di Internet ataupun Buat Duit Mudah Dengan Internet. Bila sebut "mudah" pasti ada yang merasakan ianya tidak seperti yang digambarkan. Kerana, bukan mudah sebenarnya proses menjana income ini. Pelbagai onak duri yang perlu di tempuhi untuk berjaya menjadi seperti yang kita inginkan.

Jadinya, aku perlu mencari seseorang atau perlu mencari sesuatu, bagaimana untuk mengaktifkan pemikiran genius manusia. Aku sangat percaya, setiap manusia dilahirkan dengan pemikiran yang genius. Cumanya, samada ianya berfungsi ataupun sekadar tidur di dalam pemikiran seseorang itu. Inilah Kunci Kekayaan Dunia yang disimpan oleh ramai orang yang sudahpun berjaya di dalam kehidupan mereka. Kunci Kekayaan Langit Dan Bumi!

Tiada ulasan:

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.