Siapa Nurul hidayah ahmad zahid?

Siapa Nurul hidayah ahmad zahid?. Viral juga kisah anak kepada TPM, Dato' Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi, mengenai kisah status dan gelaran dato yang diterimanya. Rata-ratanya, ramai mempersoalkan, apakah jasa yang diberikan olehnya sehingga dikurniakan gelaran dato.

Ini bukanlah blog politik Malaysia, ini hanyalah blog personal. Blog ceritaejoy. Aku sedikit tertarik dengan kisah yang memang tengah viral di Malaysia sekarang ni. Mulanya, aku memang tak tahu langsung akan hal ini, tetapi bila terlalu ramai yang membicarakannya, aku perlu ambil tahu.


Kisahnya bermula apabila satu gambar “screenshot” rancangan temubual di sebuah televisyen. Tetamu yang di temu ramah itu adalah Nurul hidayah ahmad zahid. Nama yang dipaparkan di kaca televisyen bermula dengan Dato. Disinilah bermulanya pelbagai variasi cerita mengenainya.

Untuk mereka yang tidak mengenali Siapakah Nurul hidayah ahmad zahid, beliau adalah Ketua Komunikasi Bahagian Korporat Syarikat Perumahan Negara Berhad (SPNB) dan merupakan graduan Universiti Putra Malaysia. Beliau juga aktif dalam Askar Wataniah.

Ada juga aku terbaca di dalam laman facebook, yang mana seorang rakan baik kepada Nurul hidayah ahmad zahid berkongsikan status mengenai bagaimana beliau memperolehi jawatan dato itu. Katanya, jawatan itu diterima atas kerana jawatan yang disandang beliau di syarikat perumahan negara berhad dan bukannya seperti yang banyak diperkatakan oleh orang ramai ketika ini.

Aku tidaklah memihak kepada sesiapa. Memandangkan aku sendiri tidak berminat di dalam bidang politik. Tetapi sebagai salah seorang rakyat malaysia, segala macam isu yang berbangkit, perlulah di ambil tahu. Isu bersih 4.0 pun masih belum diketahui apakah keputusannya. Kini timbul pula isu pangkat dato yang diterima Nurul hidayah ahmad zahid.

Sebenarnya isu ini masih lagi bermain-main di media sosial. Hangat sungguh. Cumanya, janganlah di campuradukan atau dikaitkan dengan agama. Ada juga aku terbaca komen yang cuba mengaitkan agama. Kita di malaysia hidup aman dan damai dah lama dah. Janganlah di hancurkan dek kerana beberapa pihak. Rasanya masih belum terlambat untuk aku ucapkan selamat hari kemerdekaan ke 58. #sehatisejiwa.

1 ulasan:

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.