18 jenis rakan ini hanya boleh anda jumpa di kolej.


18 jenis rakan ini hanya boleh anda jumpa di kolej. Hmm, sedih juga bila mengenangkan kisah lalu. Seronok sebenarnya melalui dunia study ni, samada di kolej atau universiti. Tapi apakan daya, jadi abang kan, kenalah beralah dengan adik-adik. Ahh, itu cerita lama. Sebenarnya seronok bila dengar cerita Orientasi Kolej atau universiti, macam-macam senior suruh buat. Hahahaha. Tapi kan, aku sedikit terperanjat bila aku tanya pakcik google pasal pengalaman mereka yang melalui orientasi ni, tajuk paling utama yang dia tunjukkan aku adalah, Orientasi Universiti Berunsurkan Seks! What?? Ada ke? Ish!

Shhh, aku bukan nak cerita pasal tu sebenarnya. Aku nak cerita pasal apa yang aku, dia, mereka atau sesiapa sahaja yang ada 18 jenis rakan ini hanya boleh dijumpai di kolej. Kenapa dekat kolej je? Dekat tempat lain tak boleh ke? Dekat pasaraya ke? Dekat Mall ke? Dekat Rnr ke? Kenapa? Kenapa? Kenapa? Ish.

Inilah istimewanya jadi pelajar kolej "aku malas nak cakap, tapi cuba korang search pelajar kolej, cuba tengok apa yang korang jumpa" selain daripada cerita-cerita dewasa yang dikongsikan dekat pakcik google tu, istimewanya jadi pelajar kolej ni adalah, kita dengan secara tiba-tiba ramai kawan. Hahahaha. Itu pada aku lah. Kalau pada orang lain, mungkin mereka kata seronok jadi pelajar kolej ni sebab boleh study bawah pokok tepi padang bola waktu petang. Atau waktu malamnya boleh bertukar jadi makhluk halus kacau pelajar perempuan. Eh, yeker? Ok, aku terpengaruh dengan cerita drama jam 7. Ish!

Baiklah! Cukuplah aku meleret cerita pelajar kolej ni. Yang sebenarnya, aku nak kasitau, ada 18 jenis rakan ini hanya boleh anda jumpa di kolej. Ada diceritakan dalam entry ini, kenapa ianya hanya boleh dijumpai di kolej dan tidak pada tempat lain. Pada mereka yang mengimpikan untuk sambung belajar di kolej atau universiti, aku nasihat untuk baca dulu entry khas ini. Yang mana, korang akhirnya akan bersetuju dengan apa yang aku cakapkan tadi. Aha. Cerita mengenai 18 jenis rakan ini ada di kongsikan dalam entry : Jenis-jenis rakan yang hanya anda akan jumpa bila sambung belajar di kolej.

11 ulasan:

  1. rindu waktu study dulu...dan juga kenangan sewaktu study dulu...

    BalasPadam
  2. ok bab kenapa tak kat RnR tu paling win lah..pasti kenangan terindahkan ejoy ketika bergelar pelajar, kak ana yang dah dua puluh tahun tinggalkan pun masih segar di ingatan setiap memori bersama :)

    BalasPadam
  3. Saya suka baca entri ini, menarik :-)

    BalasPadam
  4. Azney singgah BW dari segmen Emas Putih :)
    http://www.azneyshamsuddin.com/

    BalasPadam
  5. saw blog awak at BW Emas Putih :) aww nice write up ! memories ^^

    ada masa do visit my blog too :) thanks :D

    www.marcsjy.com

    BalasPadam
  6. Hai. Blogwalking dari EmasPutih. Follow sini #310. Jemput ke blog saya - http://akuyangpostkauyangpanas.blogspot.my/

    BalasPadam
  7. Lama dah tinggak dunia kolej rindu suasana lama tu..
    Singgah dari blogwalking emas putih....

    BalasPadam
  8. salam, BW here
    zmn study bnyk ujian & cabaran yg kena ditempuh

    BalasPadam
  9. Salam.. Saya singgah blogwalking yeee.... =D

    BalasPadam

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.