Rakyat semakin tertekan!

Rakyat semakin tertekan!|Ya. Kami semakin tertekan. Entah apa yang sudah terjadi. Segalanya semacam semakin tidak masuk akal. Terlalu banyak yang menjadi pertikaian. Benarlah orang cakap, ada duit ada pangkat semuanya boleh jadi betul.

Bila cakap banyak, kita boleh di tangkap dan di dakwa. Jadi apa yang kami mampu lakukan? Hanya berdiam diri tanpa membuat apa-apa? Tetapi yang akan menerima kesannya siapa? Kamilah. Rakyat bawahan! Siapa yang cakap rakyat hidup mewah? Hakikatnya rakyat semakin tertekan!

Rakyat sampai sangup mencuri semata-mata mahu mengisi perut yang kosong. Apabila di tangkap, di penjarakan dan di suruh pula bayar denda. Kenapa tidak mereka ini di bantu? Duit tabungan kan banyak? Entah pada siapa mahu disampaikan kata-kata ini. Yang pasti rakyat semakin tertekan.

3 ulasan:

  1. kita ni gomen sebahagiannya diamkan diri sahaja, tak mo jadi penganggur dlm masa terdekat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yelah, kalau cakap banyak nanti, di kenakan tatatertib pula kan? Hmm

      Padam
  2. jangan kata pekerja gomen, pekerja swasta pun takleh nak masuk campur

    BalasPadam

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.