Maut motosikal langgar tiang elektrik.

ceritaejoy

Maut motosikal langgar tiang elektrik|Takziah kepada majikan aku yang kehilangan anak beliau di dalam kemalangan maut semalam. Suatu berita yang mengemparkan kami di kalangan pekerja. Awalnya, kami diberitahu oleh rakan-rakan lain melalui application whatsapp, memang susah la nak percaya kan. Takut juga kalau-kalau berita palsu, tapi selepas mereka yang "berpangkat besar" mengatakan hal yang sama. Haruslah kami percaya. Takkanlah beliau nak menipu kan?

Dah sampai ajalnya semacam itu. Kita yang hidup ni, tak tahulah macamana ajal kita nanti. Cuma yang membuatkan aku dan beberapa rakan lain terkilan adalah, bila ada segelintir kecil rakan-rakan lain, menyebarkan gambar kemalangan di dalam whatsapp. Tindakan semacam ini, seperti tidak menghormati keluarga mangsa. Tak usah cakap kes kemalangan ini lah, mana-mana kemalangan pun, ada yang suka sharekan gambar-gambar kemalangan tanpa kaburkan muka atau keadaan mangsa.

Ada 1 kes kemalangan motosikal berkuasa tinggi di pahang. Isteri mangsa yang mengandung, merayu-rayu minta dipadamkan gambar arwah suami dia, yang disebarkan di laman media sosial. Aku naik simpati baca komen dia. Tapi apa yang aku boleh buatkan? Untuk kes semalam, kami dah cakap elok-elok dengan mereka yang sebarkan gambar tu. Mujurlah dia dengar kata kan? Kalau tak dengar kata, kita ramai-ramai ikat dia dekat basket. huh.

Apapun, dah sampai ajal dia macam tu. Bagi yang beragama islam, marilah kita bersama-sama sedekahkan al-fatihah, semoga rohnya di cucuri rahmat. Al-Fatihah..

Baca lanjut di sini: Harian Metro

Haffizul Iskandar.

Tiada ulasan:

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.