I'm a trainer?

Mei 28, 2015
ceritaejoy


I'm a trainer?|Sebenarnya, dah lama aku kena attend training ni, cuma aku selalu menolak. Macam-macam alasan aku bagi. Hahaha. Tapi itulah orang cakap, sampai bila nak mengelakkan, 1 hari nanti kena jugak. Atas sebab itulah, blog ceritaejoy berdiam diri selama 2 hari ni. Hahahaha. Ayat aku macam ramai je yang singgah dan ternanti-nantikan entry terbaru aku. Wahahahaha.

Punca dan sebab kenapa aku selalu menolak untuk mana-mana training, adalah,aku tak suka aktiviti dalam training tu. Hahahahaha. Contoh aktiviti adalah, case study atau lakonan atau apa sahaja aktiviti yang ada. Aku kalau boleh, bila aku attend training, aku nak ambil ilmu yang ada je. Taknak apa-apa aktiviti. Tapi kan, kalau belajar je, mesti mengantuk, dan bila mengantuk, aku mesti tertidur, dan bila aku kejap-kejap nak tertidur, aku mesti kerap ke tandas, dan bila aku kerap ke tandas, confirm, aku takkan dapat ilmu yang dikongsikan. Hmm.

Arghh, nak tak nak, aku kenalah hadap semua perkara tu kan. Dan dalam training semalam, aku kena berlakon jadi seorang anak yang tak dengar kata kedua orang tuanya, dan akhirnya kemalangan motosikal. Fuh, pelakon kayu macam aku, confirmlah kena gelak dengan orang kan? Hahahaha. Apa pun, aku dah mencuba. 

Bila aku dah habis training ni, layakkah aku di gelar trainer? I'm a trainer? Fuh. Tak la kan. Sebab aku rasa lum cukup lagi ilmu yang ada. Kena attend lagi training, train the trainer, supaya aku betul-betul rasa diri aku ni, layak bergelar trainer. Kan? 

Apa pun, ini adalah permulaan di dalam hidup aku. Permulaan langkah untuk aku menjadi seorang trainer. Permulaan untuk aku menjadi seorang yang baru di dalam hidup aku. Dulu nak jadi cikgu, tapi belajar tak pandai. Tapi itu bukanlah alasan kan? Kena guna medium yang ada macam sekarang ni, apa-apa pun boleh jadi. Kan? Hehehhe. So, i'm a trainer?

2 ulasan:

  1. Singgah pagi...
    walaupun kdg² kita rasa kita belum cukup untuk menjadi apa yg kita kena jadi...
    dgn ade nyer ilmu..datangnya pengalaman...InsyaÁllah siapa tahu masa akan dtg menjadi seorang trainer yg hebat n berjaya :)

    BalasPadam
  2. saya jadi trainer di tempat kerja dan kadang-kadang trainer percuma kepada awek-awek supaya jangan tangkap lentok kepada pemuda yang berhidung belang

    BalasPadam

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.