Tidak Berminat Dengan Arahan Orang.

Mac 03, 2015
Aku jenis yang tidak suka menerima arahan sesiapa. Mana-mana manusia pun, tidak suka dia arah-arah oleh manusia lain. Atas alasan inilah, aku sering di anggap sombong oleh rakan-rakan sekeliling. Kenapa aku jadi camni, adalah kerana aku tidak berminat dengan arahan orang.

Akan tetapi, aku masih lagi bekerja dengan orang dan tidak bekerja sendiri. Cakap tak suka dengar arahan orang, tapi keje dengan orang kan?

Di tempat kerja aku, hanya arahan orang-orang tertentu sahaja yang aku dengar dan aku gerakkan. Ala, arahan pihak atasan, manager, engineer, bos-bos. Jika arahan itu datang daripada pihak lain ( pihak yang langsung tidak ada kaitan dengan aku) memang aku buat tak tahu je.

Memang la, siapa yang nak dengar arahan orang yang takde kena mengena dengan kita kan? Jangan tak tahu, ada sesetengah manusia yang "gila kuasa" ni, yang takde kena mengena dengan dia pun, dia heboh nak control. Hahahhahahahaha.

Tetapi arahan-arahan pihak tertentu ni, jangan valid dalam waktu bekerja sahaja. Selepas waktu itu, pun aku buat tak tahu je. Boleh tak macam tu?

Bos-bos aku ni, sekarang ni, sedang dalam proses nak jadi "sado". Jadi, ramai jugaklah pekerja-pekerja bawahan yang support bos-bos ni. Macamana cara mereka support? Join sekali la ke gym. Aku sebelum ni, memang aktif di gym. Jadi, bila bos dapat tahu, dia ajak la aku join sekali.

Aku yang sememangnya tak suka "hubungan" luar waktu kerja ni, pun cakap la dengan bos-bos aku. Yang aku ke gym dengan rakan-rakan aku sahaja dan bukannya bos-bos. Ini kerana aku punya kehidupan aku sendiri di luar waktu kerja.

Bagi mereka yang profesional, mereka akan menganggap perkara ini adalah normal. Tetapi jika sebaliknya berlaku, mereka akan menganggap kita seperti melawan arahan mereka, dan akan "membalasnya" sewaktu kerja. Owh la manusia.

Dah jenis aku tak suka dengan arahan orang. Dah la waktu kerja, kita terima arahan orang. Luar waktu kerja, nak join mereka lagi? Kang kalau salah cakap, ambil hati, kang di suruh kita itu ini. Hamboi. Dah terasa macam hamba pulak aku ni kan?

Apa pun, setiap manusia punya cara dan etika tersendiri. Aku hanya berkongsi perihal diri dan pendirian aku. Lain orang, lain caranya kan?

1 ulasan:

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.