Mengapa mereka lebih menjaga kesihatan?

Disember 08, 2014
Hujung minggu, bila berkelapangan, aku akan bawa keluarga aku beriadah di bukit serindit melaka. 1 lokasi reakrasi untuk keluarga. Tak jogging pun, dapat jalan kaki 10,000 langkah pun dah ok. Hehehe.

Dulu waktu sekolah, kerap aku datang sini. Dulu aktif main hoki sampai peringkat negeri, jadi, untuk negeri melaka, disinilah lokasi yang pada aku terbaik untuk permainan hoki.

Antara sebab lain aku suka datang sini, sebab ada lokasi untuk peminat seni kicau burung. Bila sampai kat kawasan tu je, aku mesti singgah. Dengar bunyi burung-burung yang ada. Kebanyakkannya merbok dan terkukur la. Ada juga merbah jambul dan murai batu, tapi tak banyak.

Dalam pemerhatian aku, bila datang sini ialah, pertama sekali aku nak minta maaf kalau kata-kata aku ni, mungkin terasa pada sesetengah orang.

Dalam pemerhatian aku, ramai orang-orang "berusia" bukan dari kalangan "kita" datang beriadah. Mereka benar-benar menjaga kesihatan mereka.

Kalau orang-orang kita, maaf cakap sekali lagi, waktu-waktu begini, banyak di kedai kopi, pekena roti canai & baca surat kabar.

Terkadang, muncul juga persoalan dalam fikiran aku, kenapa ya? Mengapa mereka lebih menjaga kesihatan mereka? Rajin sungguh aku tengok mereka bersukan.

Kayuh basikal, berjalan, menari pun ada. Macam-macam. Jadi seronok pulak aku. Hehehehe.

Mengapa ya mereka lebih menjaga kesihatan mereka?

Tiada ulasan:

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.