Kes buang bayi!

Disember 06, 2014
Rasanya perkara ni, sampai bila-bila pun tak akan berhenti. Melainkan ada hukuman yang berat dikenakan kepada mereka yang terlibat.

Zina dah 1 hal dosanya, di tambah pula dengan bunuh nyawa yang tidak berdosa. Anak kecil ini sudah dijamin masuk syurga! Di jamin! Yang membunuh tu? Jamin ke?

Seksa neraka yang tak mungkin dapat dibayangkan manusia. Teramat azab. Api yang ada di dunia sudah tidak mampu dihadap oleh manusia.

Aku teramat percaya, balasan Allah tetap ada, tak perlu tunggu hingga sampai pada masanya, di dunia sudah Allah beri rasa itu.

Hati dan perasaan mereka ini tidak akan pernah tenteram, dek kerana perbuatan mereka itu. Ini akan mengambil masa yang sangat lama, atau boleh aku katakan seumur hidup barangkali.

Aku, bila tengok gambar-gambar anak kecil yang dibuang ini. Rasa sedih yang amat sangat. Dan aku akan balik kerja, kemudian cari anak aku dan peluk kuat-kuat anak aku. Anak adalah anugerah Allah hanya pada manusia yang tahu bersyukur!

Peritnya bersalin bukan sedikit, tetapi mereka dengan mudah buang dan bunuh anak tu. Aku kadang-kadang pelik, sebab, ada yang bersalin seorang diri di rumah, kemudian bila selesai, terus buang anak tu.

Aiks, aku tengok kat hospital, sikit punya seksa perempuan yang ingin melahirkan anak. Terasa mati itu dekat sangat. Payah lelah, perit, macam-macam.

Mereka-mereka ni tak rasa ke perasaan itu? Atau ia juga adalah balasan Allah? Telah dijanjikan, wanita yang meninggal sewaktu melahirkan, adalah mati syahid dan balasannya juga adalah syurga.

Tetapi bagaimana pula dengan mereka yang tidak melalui perkara ini dengan cara yang betul? Adakah Allah sudah mengambil rasa sakit itu, atau kurangkan perasaan sakit itu? Hanya Allah dan para malaikat sahaja yang tahu perihal ini.

Jangan dibunuh anak kecil yang tidak berdosa ini. Jika anda tidak mahu ia derita , kerana dilahirkan tanpa bapa, tak usah hukum mereka. Tetapi hukum diri anda. Kerana anda adalah akar kepada permasalahan ini. Punca kepada setiap yang berlaku.

Allahu Rabbi.




3 ulasan:

  1. Perasaan malu dengan dosa zina tu mungkin melebihi perasaan susah payah beranak kot.

    Salam singgah dari segmen nak url mialiana.

    http://fadzirazak.blogspot.com/

    BalasPadam
  2. betul..cian kes buang bayi ni..rasa sedih sgt dan trfikir adkah diorg rasa mnyesal dgn perbuantan tu..
    ida singgah cn
    http://mummysupplementshop.blogspot.com/

    BalasPadam
  3. Petanda akhir zaman...

    Psst: Salam ziarah dari blog mialiana.com... Keep blogging and have a nice day... (^_^)

    BalasPadam

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.