Perniagaan keluarga.

Jun 03, 2014
Hari ini, aku nak kongsikan perniagaan yang kami usahakan. Perniagaan yang di register di bawah syarikat enterprise ini, baru sahaja dimulakan operasinya tahun lepas, tahun 2013.

Sebenarnya, isteri aku menjalankan perniagaan dari rumah sahaja. Dan bermula tanpa syarikat. Kami memilih untuk wujudkan syarikat adalah kerana kami benar-benar ingin serius di dalam perniagaan.

Antara perkhidmatan yang di tawarkan adalah:

1) Frozen food.

Kami ada menyediakan pelbagai jenis kuih muih tradisional seperti donut, karipap, kuih bijan, popia dan pelbagai lagi. Kami juga menghantar kuih-kuih kami ke kem PLKN. Juga menerima tempahan-tempahan individu ataupun syarikat. Boleh juga hantar kepada sekolah-sekolah, kedai-kedai makan dan untuk mereka-mereka yang menjalankan perniagaan kuih muih.

2) Dessert.

Kami menyediakan pelbagai manisan-manisan pencuci mulut di dalam cawan. Terdapat pelbagai rasa dan jenis. Juga sedia menerima tempahan-tempahan untuk majlis-majlis keraian.







3) Majlis-majlis tahlil dan sebagainya.

Kami juga menyediakan perkhidmatan untuk mereka yang bernazar ataupun ingin memberi makan kepada orang miskin, anak yatim, dan sebagainya dan tidak berpeluang untuk melakukannya. Kami menyediakan makanan seperti pulut kuning beserta rendang daging, dessert, buah-buahan, air dan lain-lain mengikut permintaan pelanggan. Kami akan sertakan setiap gambar proses kepada pelangan sebagai bukti. Pelangan juga boleh sertai majlis jika mereka mahu.


4) Perkhidmatan perkahwinan.

Kami juga ada menyediakan perkhidmatan untuk perkahwinan anda.

Pakej A.

1) Kek coklat siap hiasan 1/2 kg
2) Bunga telur 50pcs carnation

3) Doorgift indulgence kek cawan 20pcs

Pakej B.

1) Kek coklat siap hiasan 1 kg
2) Bunga telur 100pcs carnation
3) Doorgift indulgence kek cawan 30pcs

Pakej C.

1) Kek coklat siap hiasan 1 kg
2) Bunga telur 100pcs carnation

3) 40 bekas rainbow cookies siap hiasan.


Untuk maklumat lanjut, boleh hubungi Maria di talian 0136055278.

Tiada ulasan:

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.