Bawa keluarga makan-makan di Restoran Johnny's

Januari 04, 2017

Bawa keluarga makan-makan di Restoran Johnny's | Boleh dikatakan ini adalah di antara restoran kegemaran isteri aku termasuklah aku! Sebabnya wife aku lah yang memperkenalkan restoran Johnny's ni pada aku. Katanya ini adalah di antara Restoran Steamboat Di Melaka yang paling sedap. Eh! Aku rasa pun macam tu lah! Sebab aku suka sos dia tu. Makanan thai kan, faham-faham sahajalah ramuan yang dia gunakan.

Restoran Johnny's Melaka


Orait. Kalau sesiapa yang ingin mencari Restoran Steamboat Di Melaka, apa kata singgah ke Johnny's Restaurant. Kalau di Melaka, ada 2 lokasi. 1 di dataran pahlawan dan 1 lagi di jusco air keroh. Dan kebiasaannya, aku lebih gemar ke jusco, kerana tak ramai orang dan selesa untuk bawa anak-anak makan di situ.

Baiklah, kembali semula pada cerita Bawa keluarga makan-makan di Restoran Johnny's. Yang sebenarnya, agak lama aku tak datang makan ke sini. Maklumlah, anak-anak kecil ni, susah sedikit kita nak kawal, kalau berdua dengan wife, memang seronok. Tapi tak kan nak tinggal mereka dekat rumah, kita sedap-sedap makan dekat luar kan? ha.


Seperti yang aku katakan awal tadi, yang menjadikan restoran Johnny's ni berbeza dengan Restoran Steamboat Di Melaka yang lain adalah kerana sos nya. Ada keunikan rasa yang tersendiri pada sos tu. Dan kalau aku makan berdua dengan wife, rasanya 2-3 kali juga kami tambah sos tu. Tapi memandangkan kali ni bawa anak kecil, makan apa yang ada jelah. Adeh!

Boleh pilih samada nak makan dengan nasi atau bihun. Bagi kami sekeluarga, tentulah nasi yang menjadi pilihan. Sebabnya, nak anak-anak kenyang. Anak kedua aku tu, kalau tak makan nasi, memang tak kenyang. Tak macam aku, takda nasi pun takpa. Sebulan tak makan nasi pun tak kisah. Ha korang? boleh tak makan nasi untuk tempoh yang lama?


Ini pulak di antara kandungan-kandungan steamboat kami. Cukuplah apa yang ada ni. Nak order banyak-banyak pun tak boleh. Yelah, sebab budak-budak ni, bukan boleh duduk lama. Mereka makan dan kenyang kemudian buat concert dalam restoran tu. Adeh!


Bila sampai sini, perut masing-masing sebenarnya tengah lapar. Bila sampai je, terus masukkan dan gaul macam tu. Sayur tu yang penting sebenarnya sebab nak paksa anak sulung aku makan sayur. Aduh! Agak susah sebenarnya nak ajar anak-anak makan sayur. Kadang tu terpaksa upah benda lain supaya diarang makan. Sudahnya duit kita habis, tak juga diarang makan. Hmm.


Kami tak ambil masa yang lama pun untuk habiskan semua yang ada ni. Sebabnya, macam yang aku ada cakap tadi, semuanya kena pantas. Kena paksa anak-anak aku makan walaupun mereka banyak bermain. Aku dengan wife yang perlu cepat makan tanpa merasai kenikmatan steamboat Johnny's ni. semuanya perlu cepat.

Dan alhamdulilah, semuanya selamat! Eh, macam nak pergi mana je kan? Yelah, aku risau anak-anak aku meragam. Dan yang paling merisaukan adalah kalau-kalau salah seorang daripada diarang buang air besar! Adoi! Ini memang paling seram buat aku! Tapi alhamdulilah semuanya dalam keadaan terkawal. Jadinya, lepas ni kita akan ajar diarang lagi supaya biasa dengan restoran-restoran yang kami biasa pergi. Hehehe.

1 ulasan:

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.