Bounce rate terkini blog ceritaejoy.

Oktober 20, 2016
 Bounce rate terkini blog ceritaejoy

Bounce rate terkini blog ceritaejoy | Disebabkan aku kekurangan idea hari ini, aku nak cerita pasal bounce rate blog ceritaejoy. Bagi mereka yang tak tahu apa itu bounce rate blog, boleh baca dekat sini Berjaya Capai Bounce rate 10%. Yang sebenarnya, aku sendiri pun tak berapa nak fokus pada benda ni. Tapi bila aku terbaca mengenai hal ini di blog seorang top blogger malaysia, aku terus jadi fokus padanya. Adoi! Penting ke bounce rate blog?

Itu soalan yang paling famous orang tanya. Penting ke bounce rate blog ni? Kalau di tanya pada aku, jawapanya adalah penting. Sebabnya dari itu kita nak tengok kedudukan blog kita di mata pembaca. Kalau nak cerita pasal bahasa kamus ni, rasanya tak semua orang faham. So, kita cerita ringkas je. Supaya semua faham.

Bounce rate yang bagus adalah di bawah 10%. Aku pernah tanya top blogger malaysia, kalau nilai bounce rate blog kita rendah, apa kelebihan dia. Jawapannya adalah, itu menunjukkan kita ada pembaca setia. Dan juga pelawat blog kita berada lama dalam blog kita. Contohnya, dia masuk blog kita, dan baca artikel yang kita post, kemudian dia sambung baca post lain.

Ada pembaca yang sekadar singgah dan kemudian tutup blog kita. Ada yang tak baca pun, terus tutup. Ini mungkin disebabkan oleh gangguan iklan yang terlalu banyak dalam blog. Kalau aku pun, masuk dalam blog-blog macam ni, memang tak akan ambil masa yang panjang, terus tutup je. Bila ini berlaku, ianya akan mengakibatkan bounce rate blog kita tinggi. Ok, faham kan?

Baiklah. Selepas Berjaya Capai Bounce rate 10%, ini nilai Bounce rate terkini blog ceritaejoy.

bounce rate blog

Alhamdulilah, menunjukkan penurunan tetapi masih belum berjaya capai target. Hehe. Bounce rate blog top blogger malaysia tu Cuma 5%! Hebat bukan? Dan aku pernah jumpa, Bounce rate blog yang lebih rendah daripada itu!

Oklah. Sekarang cuba korang check pulak berapa bounce rate blog korang. Cara nak check, pergi ke google analytics dan klik bahagian Reporting.

3 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.