Update blog dapat duit!

Februari 23, 2016
http://ceritaejoy.blogspot.my/

Update blog dapat duit! Seronok pulak rasanya, yelah, kita ada blog, dan selalu update blog kita. Niat kat hati, nak share cerita kita dekat blog, tapi dalam masa yang sama, kita dapat duit. Best tak? Dia sama macam Maksud Peribahasa Sambil Menyelam Minum Air. Kita update cerita dalam masa yang sama kita buat duit! Ahah! Lagi seronok kalau dia boleh jadi income tetap kita setiap bulan. Ha, cam gitu.

Niat dekat hati sebenarnya, nak share pengalaman hidup dan pengalaman diri, kalau-kalau dapat membantu mereka yang kesusahan atau dapat membantu pembaca menambah ilmu pengetahuan kita. Macam aku, aku suka ke blog rakan-rakan lain, terutamanya blog travel. Mereka dah menjelajah ke merata Negara, dah tentu banyak pengalaman mereka.

Apa yang boleh aku cakap adalah, tak susah mana pun nak Buat Duit Dengan Blog Tanpa Modal ni. Sebab aku apa aku cakap tanpa modal? Sebabnya orang kita ni, bila sebut modal je, mesti fikir banyak kali. Ha, ni! Tak perlu modal! Cuma perlukan kerajinan korang je. Kalau kerajinan tu pun takda, aku tak boleh nak cakap apa la, itu sapa pun tak boleh tolong. Adoi!

Ada banyak cabang sebenar nya buat duit dengan blog ni. Tapi yang paling aku suka adalah 8Share. Sebabnya, aku rasa mudah buat Buat Duit Dengan 8share. Bila korang search 8share, korang akan perasan ayat ni “kongsi benda baru, dapat ganjaran”. Ha! Tapi aku lain pulak, korang update blog, korang dapat duit! Hahaha!

Orait. Soalan lazim yang biasa orang tanya “ apakah Cara Buat Duit Dengan 8share”? Adoi! Senang la sangat. Mula-mula sekali, korang kenalah join 8Share. Tak tahu kat mana nak register? Ni, aku kongsikan link nya : 8Share.com/register. Korang isi je apa yang ada dekat situ, tapi yang paling penting nama yang korang register mestilah sama dengan nama di dalam kad pengenalan dan no akaun. Ha, letak no akaun yang betul ya! Kalau nak letak no akaun aku pun boleh. Hehehe.

Bila dah register, korang pergi ke bahagian special. Dekat situ ada banyak iklan. Korang Cuma perlu share sahaja iklan 8Share tu samada di blog, twitter atau facebook. Ha, untuk 1 klik daripada pembaca, korang akan di bayar dengan RM0.20. Kalau 10 orang baca cerita korang, korang akan dapat RM2.00. Kalau blog korang punya trafik yang tinggi? Wow! Banyaklah income korang! Tapi jangan sesekali klik iklan sendiri ya!

Orait, ada blogger yang suka buat cerita menggunakan iklan 8Share tu. Ada blogger suka letak link sahaja. Kalau aku, ada masa aku buat cerita, ada masa aku share link. Aku pun kadang-kadang malas juga. Hahahaha. Tapi kan, kalau dah gambar je banyak, macam mana nak buat ceritakan? Baik layan gambar je macam gambar-gambar ni: “Bila seorang artis kena buli teruk dengan..” kalau aku kena pun, mesti stress!

4 ulasan:

  1. tajuk yg buat saya sangat teruja..terima kasih atas perkongsian

    BalasPadam
  2. Masyukk masyuk masyukk hehehe ..dari duk sesaja tak buat apa2 kan Ejoy kan kan ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. itulah..kita saja je update blog, tapi dalam masa yang sama buat duit. kan best! hehehe

      Padam

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.