Dari mana travel blogger dapat duit?

Februari 04, 2016
travel blogger malaysia

Dari mana travel blogger dapat duit? Aku suka baca blog travel. Samada dari Malaysia, Singapore, brunei ataupun Indonesia. Banyak gambar-gambar menarik yang dikongsikan. Hinggakan ada blog yang berjaya bawa pembacanya turut sama melancong, hanya dengan membaca setiap cerita yang dikongsikan. Hebat bukan?

Tapi bukan itu yang aku nak cerita. Ceritaejoy kali ini adalah dari mana travel blogger dapat duit? Negara yang mereka pergi bukan dekat-dekat. Jauh jugak oii. Kalau nak berjalan jauh ni, uang nya bukan dikit. Hehehe. Kita memang seronok baca cerita yang mereka kongsikan, tapi persoalannya, mana mereka dapat duit? Ish!

Sweden, Australia, perancis, itali, new Zealand, Thailand, japan, Negara-negara eropah, uish, merata Negara mereka pergi. Penuh cerita dekat blog. Tak cukup 1 hari nak hadam semua cerita yang mereka kongsikan. Ada pulak, baru sampai Malaysia, terus terbang ke Negara lain. Uits! Kayanya ko! Mana dapat duit. Ish!

Aku kadang-kadang tu, nak juga tanya, mana mereka dapat duit. Tapi segan pulak. Kalau dapat jawapan yang memberangsangkan, ok lah jugak. Kalau dapat jawapan yang menyakitkan hati. Adoi la! Tension juga di buatnya. Tapi betul la, aku memang tertanya-tanya, Dari mana travel blogger dapat duit?

Kalaulah, kalaulah ada travel blogger yang terbaca entry aku ni, boleh tak kasi tau dari mana korang dapat duit tuk pergi macam-macam Negara. Tak pun, cuba share tips macamana nak melancong ke macam-macam Negara dengan budget yang kecil. Ada ke? Ish!

3 ulasan:

  1. best pergi berjalan ade org sponsor kan?
    certain of them pegi sebab kena invite suruh marketing utk depa jgklah.
    tp sblum kena invite mne2 agent pegi ke mana2 ..kena la melabur sendiri dlu then buat posting yg menarik :)



    JOM TENGOK LEBIH 100 BARANG2 KECANTIKAN DENGAN HARGA YG MURAH DAN PASTINYA ORIGINAL !
    https://www.facebook.com/produkkecantikanMG/posts/1726936100868945:0

    JANA PENDAPATAN PASIF DENGAN BLOG ANDA
    http://melangkaugarisan.blogspot.my/2016/01/jana-pendapatan-pasif-dengan-afflifycom.html

    BalasPadam
  2. terkadang kita bingung apakah sebuah blog bisa menghasilkan uang ,dan semua itu pastinya yang paling membenak di hati para blogger pemula seperti saya, dan sesudah saya melihat artikel yang anda tulis saya semakin mengetahui ternyata pada blogger traveling bisa juga kita mendapatkan pundi uang di internet terima kasih dengan artikel yang sangat bermamfaat ini

    BalasPadam

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.