Tolong ajarkan cara buat kotak pada sidebar boleh?

Disember 28, 2015

Tolong ajarkan cara buat kotak pada sidebar boleh?. Aku dah cari dekat google tutorial buat kotak sidebar. Dan semua yang dikongsikan oleh rakan-rakan blogger, aku dah cuba buat, tapi tak satu pun menjadi. Aku tak pasti di mana silapnya. Pening kepala di buatnya.

Aku mahukan kotak pada setiap yang ada di sidebar blog ceritaejoy. Sebabnya, nampak macam tak kemas pulak kalau takda kotak tu. Dah cuba usaha, tapi tak berjaya. Jadinya nak minta bantuan rakan-rakan, yang mana boleh tolong settelkan masalah saya ni.

Terima kasih ya!

8 ulasan:

  1. alamak qila tak pro la bab edit yg cemni huhuhuhu sorry cant help u

    BalasPadam
  2. Dah cuba tutorial kak Lyssa yang ni:

    http://www.lyssasecret.com/2011/11/tutorial-sidebar-macam-lyssa.html

    Senang je. Cubalah kalau belum ;)

    BalasPadam
  3. Cuba yang ini...
    sidebar .widget {
    border: 1px solid #BDBDBD;
    margin:0 0 1.5em;
    padding:0 0 1.5em;
    }
    paste code ke dalam html blog anda sebelum */]]>.selamat berjaya

    BalasPadam
    Balasan
    1. aaa..banyak code ni dalam html..tak tahu yang mana satu..hmm

      Padam
  4. yang macam kat blog saya ke?

    http://akubukaninnocent.blogspot.com/

    BalasPadam
    Balasan
    1. nak buat kotak-kotak pada semua widget dekat sebelah ni. ha.

      Padam

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.