Kelebihan Handphone Yang Boleh Masuk Air.


Kelebihan Handphone Yang Boleh Masuk Air. Banyak sebenarnya kelebihan mereka yang memiliki handphone yang boleh masuk dalam air ini. Kelebihan itu aku rasakan lebih banyak kepada mereka yang sudahpun bergelar ibubapa termasuklah aku. Zaman sekarang ni canggih, kalau dulunya, kena pakai cover bagai untuk handphone, tetapi sekarang dah tak perlu, macam tu je dah boleh masuk dalam air.

Yelah, kalau kita fikir logik, siapa yang saja-saja nak masukkan handphone dia dalam air. Kan? Mesti handphone yang termasuk dalam air tu, adalah secara tidak sengaja. Dan bila sebut secara tidak sengaja, sempatla pulak nak pasang cover bagai. Tul tak? Jadinya, adalah menjadi kelebihan yang sangat besar kepada mereka yang memiliki Handphone Yang Boleh Masuk Air ni.


Orait. Kenapa tiba-tiba aku bercerita pasal handphone masuk air ni? Ahha! Jawapannya adalah, handphone aku dah masuk dalam air! Dan orang yang bertanggungjawab memasukkannya ke dalam air adalah, tidak lain dan tidak bukan, anak sulung aku!! Argh!! Tensionnya! Sungguh aku tension!

Kali pertama, dia tuang air milo dekat handphone aku. Waktu tu sempat lagi nak selamatkan. Tapi kali ni, dia terus rendam dalam baldi! Warghh! Puas aku cari, mana la handphone aku ni, call punya call tak dapat, cari tempat yang biasa cari, pun takda. Akhirnya, waktu nak masuk bilik air, melepaskan hajat yang tertunda, aiks! Benda apa dalam baldi ni? Ha?? huhuhuhuhu.

Nak marah memang tak boleh, dia bukan tahu apa. Pada mereka, semua benda dekat sekeliling, adalah mainan. Atau juga dia terpengaruh dengan iklan tv *mungkin dia tengok iklan handphone boleh masuk dalam air* dia punya terus cuba. Sifat ingin tahu budak-budak ni kuat. Tapi sifat marah dalam diri pun sama kuat juga. Ish! Ish!

Nak marah banyak-banyak pun tak boleh. Takut terencat nanti pelajaran anak-anak. Jadinya, angkat itu handphone, kasi hantar kedai. Hmm, berapalah kena bayar nanti. Larilah bajet bulan ni, dahla esok ada pembentangan bajet 2016, time ni jugalah handphone nak masuk air. Mungkinkah aku perlu memikirkan untuk memiliki handphone yang boleh masuk air? Hmm.

4 ulasan:

  1. fuh..sabor jer la..memang kena beli yg boleh masuk air la kalau macam tuh..lepas tak perlu risau lg..sekarang nih kalau antar kedai berapa kos dia?

    BalasPadam
    Balasan
    1. yang sebenarnya, rasa macam malas pula nak hantar ke kedai. macam kecewa pun ada. Hmm. hmm

      Padam
  2. Sabar jelah.. Tak pe moga murah rezeki aamin

    BalasPadam

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.