Blog, bloggers & fotografi.

Julai 23, 2015
http://ceritaejoy.blogspot.com/

Blog, bloggers & fotografi|Apakah kaitannya 3 perkara ni? Aku cuba huraikan melalui pendapat aku, dan melalui pemerhatian aku ya. Ianya mungkin berbeza dengan pendapat orang lain. Dan ia sekadar perkongsian di dalam blog ceritaejoy. Ya.

Baik. Apa kaitannya Blog, bloggers & fotografi? Daripada apa yang aku lihat, ramai yang gemarkan blog yang berkongsi gambar-gambar menarik. Ini mungkin kerana ianya mudah "dihadam". Berbeza dengan blog yang berkongsi cerita melalui penulisan. Tidak semua orang suka membaca, lebih-lebih lagi jika tulisan itu melebihi 1000 patah perkataan.

Aku juga sukakan gambar-gambar yang menarik. Tetapi apa yang aku tidak suka adalah, bergambar. Ya. Aku tidak suka dan tidak pandai bergambar. Dan oleh sebab itu, gambar-gambar yang berada di facebook aku adalah gambar yang sangat lama. Manakala gambar di insta @ceritaejoy pula adalah lebih kepada alam. Disinilah cerita yang aku ingin kaitkan mengenai Blog, bloggers & fotografi tu.

Ianya mungkin 1 kelebihan kepada bloggers itu sendiri. Kebolehan di dalam menghasilkan gambar-gambar yang menarik samada gambar sendiri ataupun gambar alam. Melalui pemerhatian aku, bloggers dari kalangan ini lebih mendapat perhatian para pembaca. Dan mereka akan kembali berkunjung untuk melihat lebih banyak gambar-gambar yang menarik. Jadinya, bloggers sudah pastilah kena ada blog. Dan di tambah lagi dengan fotografi yang menarik, fuh! Sempurna!

Bagaimanapun, masih terbukti ada bloggers yang tidak berkongsikan gambar di blog mereka tetapi sentiasa menghasilkan penulisan yang berkualiti. Ini pada aku tidak semua orang ada. Kerana, bukan mudah menghasilkan 1 penulisan yang berkualiti. Berbeza dengan blog fotografi.  Semua orang pun boleh mengambil gambar dan berkongsi di dalam blog mereka.

Selain daripada Blog, bloggers & fotografi, aura pemilik blog juga memainkan peranan. Tak handsome takpa, tak cantik pun takpa. Janji aura kuat. Hahahaha. Aura yang macamana? Ini susah untuk aku huraikan kerana aura setiap blogger itu berbeza-beza.


Bagaimanapun, ini adalah pendapat aku semata-mata mengenai kaitan di antara Blog, bloggers & fotografi. Bagaimana pula dengan pendapat anda?

Tiada ulasan:

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.