Sakit nye tuh di sini jadi kes polis.

Mei 22, 2015
ceritaejoy

Sakit nye tuh di sini jadi kes polis|Sakit nye tuh di sini adalah tajuk lagu dari negara jiran iaitu indonesia yang cukup popular di negara ini. Irama muziknya sememangnya mudah untuk diminati semua orang. 

Tetapi lain pula dengan kes ini. Seorang doktor telah membuat laporan polis, apabila sijil sakit kliniknya telah dimanupulasi oleh pihak yang tidak bertanggungjawab. Sijil sakit bertulis " 1 hari MC kerana sakit nye tuh di sini" kini menjadi viral di laman sosial. Ia mungkin di anggap gurauan bagi sesetengah pihak tetapi tidak kepada doktor tersebut.


Ia boleh menjatuhkan kredibiliti sebagai seorang doktor dan boleh di anggap tidak profesional. Cuba bayangkan jika sijil sakit tersebut digunakan untuk urusan rasmi. Sudah pasti ia akan mengundang respon negatif dari pihak-pihak tertentu.

Gurauan itu bagus, tapi biarlah ianya bertempat. Asalnya ianya adalah tajuk hiburan tetapi kini ia menjadi "mimpi buruk" kepada seseorang.

ceritaejoy

3 ulasan:

  1. yg nak wt lawak tu pn sengal...sepatutnya dia blur kan lah nama doc tu....maklumat2 yg lain skali tu blur...ni x, terpampang jelas nama.mmg patut kena saman.

    BalasPadam
  2. Nak buat lawak tak kena tempat. Hah, kan Dr dah buat laporan polis. Siaplah sapa punya MC tu

    BalasPadam
  3. Yup, ini gurau tak kena tempat ni.

    BalasPadam

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.