Pentingkah SEO Kepada Blogger?

Mac 05, 2015
Terasa nak bercerita pasal SEO pulak harini. Sebabnya aku banyak terbaca tentang Blogger-blogger yang "berebut-rebut" nak naikkan SEO blog mereka. Pentingkah SEO Kepada Blogger? Jawapannya adalah pada blogger itu sendiri.

Baik. Kenapa jawapan aku semacam itu? Ini penerangannya ya tuan-tuan, puan-puan, makcik-makcik, pakcik-pakcik semua (dah macam iklan produk kecantikkan pulak) Hehehehe. Pentingkah SEO Kepada Blogger yang menjadikan blog mereka sebagai pendapatan sampingan? Ya! Sangat penting! Ini kerana, SEO akan membuatkan blog mereka berada pada tahap teratas dalam carian google. Taip apa pun, blog mereka keluar dulu. Dan kebanyakkan pembaca tidak akan buka terlalu banyak page. Jadi, tumpuan mereka sudah pastinya pada blog yang pertama mereka lihat.

Bila perkara seperti ini berlaku, ia juga akan menarik para pengiklan untuk mengiklankan produk mereka di dalam blog. Ini kerana, peratusan untuk produk mereka terjual adalah sangat tinggi. Sekali lagi soalan, Pentingkah SEO Kepada Blogger?

Bagaimana pula dengan mereka yang menjadikan blog mereka sebagai ruangan untuk mereka bercerita perihal peribadi sahaja? Pentingkah SEO Kepada Blogger ini?

Jawapannya, terpulang kepada individu ini. Ada yang mementingkan SEO dan juga yang tidak. Ada juga blogger yang tidak menjadikan blog mereka sebagai pendapatan sampingan tetapi mahukan blog mereka menjadi terkenal. Ada juga yang semacam ini. Blog-blog mereka sering menjadikan rujukan pembaca dan akhirnya menjadikan mereka terkenal. Jadi Pentingkah SEO Kepada Blogger?

 Satu persoalan dengan pelbagai jawapan. Bagaimana pula dengan anda? Pentingkah SEO Kepada Blogger?


8 ulasan:

  1. Cara penulisan pon dah seo ni. Pengulangan ayat hehehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pengulangan ayat termasuk dalam ilmu seo ye Kak Irra? Okeh, dapat ilmu baru lagi hari ni :)

      Padam
  2. Alang-alang tak terjebak dengan blog biar sampai ke pangkal lengan.
    Alang-alang penat update blog biar sampai dibaca oleh pelanggan...hehe pantun la plak.

    bagi saya amat penting

    BalasPadam
  3. pada kak ana yg penting apa yg dikongsikan,sampai pada pembaca kerana blog kak ana pun tak ada iklan ejoy ;)

    BalasPadam
  4. bergantung kpd blogger tu sendiri..

    BalasPadam
  5. Penting kut? Dah penat-penat perah idea, nak jugak ada penghargaan. Hehe :D

    BalasPadam

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.