Sekolah Hijau di Bandar Paris.

Januari 12, 2015
Sebuah sekolah rendah yang baru dibuka pada bulan September 2014, di Boulogne Billancourt, di pinggir bandar barat Paris. Apa yang menarik tentang sekolah ini adalah, ia memiliki bumbung hijau yang besar, bangunan yang bertujuan untuk menjadi lebih daripada sebuah sekolah, ia lebih untuk menggalakkan sains, biodiversiti dan pembangunan mampan melalui seni bina dan pengajaran yang akan diberikan di sana. Projek ini telah direka oleh Arkitek Chartier-Dalix berpangkalan di Paris yang memenangi reka bentuk dalam pertandingan pada tahun 2011.

Sekolah ini mempunyai lapan belas bilik darjah dan kemudahan sukan yang dibuka untuk penduduk tempatan. Gimnasium untuk orang awam berada pada ketinggian 12 meter, manakala ruang pendidikan utama ditempatkan di tingkat bawah dan tingkat pertama.

ceritaejoy.blogspot.com

ceritaejoy.blogspot.com

ceritaejoy.blogspot.com

ceritaejoy.blogspot.com

ceritaejoy.blogspot.com

ceritaejoy.blogspot.com

1 ulasan:

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.