Tak suka kerja tergesa-gesa!

November 19, 2014
Mungkin ada yang boleh kerja macam ni, tapi aku tak boleh. Aku tak suka kerja yang tetiba je datang dan minta dalam masa yang singkat!

Kalau kerja datang tiba-tiba tetapi punya masa tersendiri untuk di siapkan, itu masih boleh diterima. Kalau kerja datang last minit dan masa yang diberikan sangat singkat, boleh jadi stress aku dibuatnya.

Semua akan jadi tak kena. Kepala akan jadi kusut sekejap. Kalau idea tu ada je, boleh la, kalau takda? Argh! tensennya!

Kena pulak bos mintak dalam masa yang pendek di tambah pulak dia rajin followup. Bertambah la stressnya.

Waktu macam ni, aku betul-betul tak suka orang kacau aku. Aku suka duduk sorang-sorang dan fokus pada kerja yang nak disiapkan ni.

Inilah kehidupan orang makan gaji kan? Inilah sumber rezeki aku waktu ini. Jadi, aku kena terimalah seadanya kan? Tak boleh mengeluh.

Yeah! Ganbatte kudasai!!



Tiada ulasan:

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.