Tak ada idea!

November 16, 2014
Pagi-pagi ahad macam ni, memang takda idea langsung nak update blog ( Rasanya macam selalu takda idea nak update blog, hehehehe).

Waktu orang masih di lamun mimpi, aku dah ke tempat kerja. Mencari rezeki untuk keluarga + mencari perbelanjaan untuk bawak family bercuti. Hehehehe.

Memandangkan wife sedang mengandungkan anak kedua kami, so, tahun depan bukanlah tahun yang sesuai untuk keluar bercuti.

Mungkin tahun 2016 baru boleh keluar bercuti. Tapi bila aku fikir balik, jika sebelum ni, kami cuma bertiga, selepas ini (insyaAllah) akan jadi berempat, jadi perbelanjaan akan bertambah secara automatiknya. Hmm. Kena cari duit lebih ni.

Aku cuma merancang untuk ada 2 orang anak sahaja. Ramai yang cakap, belum cukup tu, tapi aku cuma inginkan 2 orang sahaja. Kerana aku punya alasan sendiri.

Mulanya, nak sorang je, tapi fikirkan balik, kenapa nak seksa anak aku. Seksa dari fahaman aku adalah, selepas aku dan isteri dah tiada di dunia, tinggal anak aku keseorangan, tiada adik beradik untuk dia mengadu nasib dan berkongsi perasaan.

Memang benar ada saudara mara, tetapi lain, tidak sama dengan adik beradik. Jika adik beradiknya, tiada halangan untuk meluahkan apa yang dia rasa. Dan sebab aku memikirkan perkara itulah, aku inginkan 2 orang anak. InsyaAllah. Rezeki dari Allah.

Planning untuk bawa mereka ke vietnam atau thailand. Jalan-jalan sambil shopping. Hehehehe. Vietnam banyak kain murah kan? InsyaAllah kalau ada rezeki.

Nanti kena survey kat blog rakan-rakan yang pernah pergi sana. Nak cari pengalaman mereka, nanti takdalah susah kan?

Lalalalalalalalala.


Tiada ulasan:

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.