5 makanan terbaik untuk membina otot.

Oktober 07, 2014
#1 Ikan salmon.

Terdapat protein dan omega-3 asid lemak pada isi salmon. 2 nutrien utama ini penting di dalam membina dan membaiki tisu otot. Salmon juga kaya dengan nutrien penting, seperti selenium, Vitamin D, B12, niasin dan vitamin D.

#2 Telur.

Sebiji telur mengandungi kira-kira 7-8 gram protein, omega-3 asid lemak, vitamin dan mineral. Kajian juga menunjukkan bahawa mereka yang makan telur untuk sarapan pagi kurang cenderung untuk makan terlalu banyak di kemudian hari.

#3 Badam.

Kacang ini sangat sempurna kepada otot. Penuh dengan protein dan serat, badam membantu kita berasa kenyang sementara "pembaikpulihan" otot. Ia juga mengandungi lemak sihat yang mengurangkan kelaparan, mengurangkan sakit sendi, meningkatkan kognisi dan memberi tenaga.

#4 Kentang manis.

Kentang manis adalah karbohidrat kompleks dengan vitamin A dan vitamin B dan ia mengandungi serat yang boleh membantu atlet berdiet berasa kenyang.

#5 Apple.

Apple mengandungi sumber karbohidrat yang hebat, elektrolit dan serat. Kulit apple mengandungi banyak fitonutrien yang diperlukan oleh badan.

Tiada ulasan:

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Dikuasakan oleh Blogger.